2008/06/11

Barnsligt - Lapsellista

Ni gissar väl att det här är ett loppisfynd. Ja, ni har rätt. Skrev ju tidigare att jag på sista tiden hittat mest babykläder, leksaker och böcker. Här är en av finaste - kolla vad fina bilder och färger! Här finns alla gamla klassiker: Snövitan, Askungen osv. Så kul att läsa, ialla fall mamman tycker så! =)


















Arvaat varmaan, että tämä on jälleen kirpparilta. Aivan oikein. Kirjoitinkin tuossa aikaisemmin, että olen viime aikoina löytänyt kirppiksiltä lähinnä lastenvaatteita, leluja ja kirjoja. Tämä on yksi hienoimmista - mahtavia kuvia ja kauniita värejä! Myös kaikki klassikot löytyvät: Lumikki, Tuhkimo, Hannu ja Kerttu jne. Hauskaa luettavaa, ainakin äidin mielestä! =)

3 comments:

Nicole said...

Oj vilken härlig bok. Du kan ju kopiera bilderna och göra små tavlor eller något pyssel om du vill...

Då jag var liten så hade vi också en bröderna Grimms-sagobok (men inte med så fina bilder) men jag minns att sagorna i den var lite ruskiga...

Lena said...

Hej! Jag har kvar precis den boken från min barndom!! Fast på svenska! Men samma bok är det och jag läser ur den nu och då för mina barn. Så pass skrämmande är nog vissa sagor att jag ändrar på dem lite, för säkerhets skull...

Lena

sabina said...

Vilken barndoms nostalgi!! Den hade jag som barn och jag älskade den!! Tyvärr hittar jag den inte hos mina föräldrar men den dyker väl upp!