2008/05/27

Svarar på min egen fråga - Vastaus kysymykseeni

Funderarde tidigare att hur man får den där härlig patina på terracottakrukorna. Fick svaret på TV - man skall massera krukorna med lera/mull eller "måla" dem med naturyoghurt. Det här bildar en bra grund för mossa och alg. Har inte provat än men det är nog mening!

Aikaisemmassa lisäyksessäni mietin, miten saada tuota kuvassakin näkyvää, ihanaa patinaa terrakottaruukkuihin. Satuin eilen katsomaan toisella silmällä Citypuutarhuri-nimistä ohjelmaa, jossa sattumalta tätä käsiteltiin. Siinä vinkattiin hieromaan ruukkujen pintaa tavallista savea tai multaa tai toisena vaihtoehtona sivelemään ruukut luonnonjogurtilla - tämä kuulemma edistää levien ja sammaleen kasvua ruukun pinnalla! En ole vielä kokeillut, mutta aikomuksena on kyllä testata tuota jälkimmäistä.

Foto: Blomsterverkstad

1 comment:

Galleri MochB said...

Tror jag har naturyoghurt hemma, så det skall jag också prova. Tack för tipset! Gillar ditt blomsterland. Precis sådär önskar jag att mitt skall bli också. Större och mindre stenar, marktäckare och suckulenter. Vackert!!